Aktualności
Identyfikacja wizualna firmy - jak o nią zadbać?

Identyfikacja wizualna to, mówiąc w skrócie wszystko to, dzięki czemu firma postrzegana jest przez Klientów jako marka. Jest to klucz do sukcesu marketingowego kaĹźdego przedsiębiorstwa, dlatego niezwykle waĹźne jest, aby szczególną uwagę przykładać do właśnie tego obszaru działań firmy.

Co składa się na identyfikację wizualną?

Elementy budujące identyfikację wizualną firmy mają najczęściej formę rozmaitych symboli graficznych, które reprezentują przedsiębiorstwo na rynku. Dzięki nim, moĹźna wśród klientów i otoczenia biznesowego budować określone mniemanie i kreować pożądane wraĹźenie na temat działalności naszej firmy. WaĹźne jest przy tym, aby wizerunek ten był przemyślany, jednolity i zgodny ze strategią marki przedsiębiorstwa.

Identyfikacja wizualna marki lub firmy obejmuje najczęściej:
- logo – to godło i znak rozpoznawczy kaĹźdego przedsiębiorstwa; powinno być proste, a jednocześnie zapadające w pamięć i oryginalne; w sytuacji idealnej jeden rzut oka wystarcza, aby Klient rozpoznał dzięki niemu naszą firmę
- kolorystyka – jest niezwykle waĹźną częścią identyfikacji wizualnej; naleĹźy stworzyć odpowiednią paletę barw, w zaleĹźności od branĹźy i komunikatu, który chcemy przekazać na zewnątrz
- czcionka firmowa – najczęściej dostarczana klientowi jako część podstawowej księgi znaku
- etykiety i opakowania produktów
- materiały wewnętrzne – róĹźnego rodzaju druki firmowe
- materiały zewnętrzne – wszelkie materiały reklamowe i PR-owe
- pozostałe materiały – w zaleĹźności od wielkości i profilu działalności firmy, w skład jej identyfikacji wizualnej mogą wchodzić teĹź elementy nie mające związku z grafiką, takie jak architektura budynku, wystrój wnętrz, pojazdy firmowe czy ubiór pracowników

Jakie korzyści przynosi identyfikacja wizualna?

Dobrze zaplanowana identyfikacja wizualna moĹźe stać się doskonałą strategią marketingową firmy czy marki. WdroĹźenie w Ĺźycie wszystkich elementów składających się na identyfikację wizualną to często kwestia wielu miesięcy, a nawet lat. Jednak korzyści płynące ze stworzenia spójnego i rozpoznawalnego wizerunku są ogromne. Web-Director oferuje w tym zakresie unikalną jakość usług. Dzięki posiadanemu doświadczeniu w dziedzinie grafiki komputerowej i marketingu, nasze projekty cechują się najwyĹźszym standardem i oryginalnością, odpowiadającą indywidualnym potrzebom kaĹźdego Klienta.





Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...